Jules Destrooper
Griet Allegaert, Quality Manager

Jules Destrooper is een Belgische koekjesfabrikant die sinds 1886 gegroeid is uit een bakkerij in Lo. Ondertussen heeft het bedrijf vestigingen in Lo-Reninge en Ieper en exporteert het haar koekjes over de hele wereld.

De uitdaging

De voedingswetgeving bepaalt dat een bedrijf een niveau van bescherming van het leven en de gezondheid van de mens dient te verzekeren, alsook de belangen van de consument dient te beschermen. Om de nodige informatie te geven bij vragen over ingredienten of samenstelling of om in geval van mogelijke crisissituaties antwoorden te geven, heeft Jules Destrooper een service nummer opgezet voor consumenten dat 24 uur op 24, 7 dagen op 7 bereikbaar is. Tijdens de kantooruren werd de telefoonpermanentie gegarandeerd door eigen mensen, maar na de kantooruren was het niet evident om telkens iemand te vinden die de permanentie wou verzekeren. Daarom gingen we op zoek naar een partner die onze permanentie kon overnemen.

De oplossing

Memo verzekert 24 uur op 24 de permanentie van onze service lijn en dit 7 dagen op 7, ook tijdens feestdagen. Voor ons zijn onze consumenten zeer belangrijk. Alle mogelijke vragen die klanten hebben met betrekking tot onze koekjes, of alle mogelijke klachten die kunnen binnenkomen dienen steeds op een professionele en klantvriendelijke manier opgevolgd te worden. Of het nu gaat om een vraag met betrekking tot intolerantie voor bepaalde voedingsmiddelen, of een klacht over gebroken koekjes, de operatoren van Memo weten steeds hoe ze de klant kunnen verderhelpen en brengen onze gewenste klantenbeleving over. Dat empatisch vermogen bij operatoren om te luisteren naar de klant en alert te zijn in geval van mogelijke problemen is zeer belangrijk voor het imago dat we willen uitstralen.

Het resultaat

  • 24/7 permanentie en bereikbaarheid voor onze klanten
  • Professionele kwaliteit in het beantwoorden van alle klantenvragen
  • Gemoedsrust

Griet Allegaert, Jules Destrooper