Hotel Adagio
Hannelore Rosseeuw, Zaakvoerder

Hotel Adagio is een kindvriendelijk hotel in Knokke dat gerund wordt door de zussen Hannelore en Geertrui. Met zijn drie sterren biedt het hotel kamers en ontbijt op 50m van de zee in een familiale en gemoedelijke sfeer.

De uitdaging

Een hotel runnen betekent 24 uur op 24, 7 dagen op 7 klaarstaan voor gasten die vertrekken of toekomen en dat begon op de duur wel zwaar door te wegen. Mijn zus en ik deden vroeger zelf de telefoonpermanentie s’nachts. Mijn zus slaapt dan direct verder, maar ik niet. Voor ons eigen gemak hebben we Memo ingeschakeld.

De oplossing

We schakelen ’s nachts de telefoons door. Zij vangen alle telefoons op van klanten die in het hotel ter plaatse zijn omdat ze bijvoorbeeld hun sleutel niet bijhebben. Of klanten die pas laat s’avonds toekomen. Memo opent dan voor hen de deur. Klanten bellen ook s’avonds laat om nog een kamer te boeken of om een fles water te vragen. Memo oordeelt dan zelf of het nodig is om ons te contacteren en uit ons bed te halen.

In het begin van onze samenwerking zaten we samen rond de tafel om alle mogelijke scenario’s te bespreken en te kijken hoe Memo reageert, wanneer ze ons mochten storen en wanneer niet.

Toen we op zoek gingen naar een call center gaf Memo ons het beste gevoel en hebben we beslist om met hen in zee te gaan. We hebben het eerst uitgetest maar zijn zeer tevreden over het resultaat en we beslisten om de samenwerking voort te zetten.

Het resultaat

  • 24/7 permanentie en bereikbaarheid voor onze klanten
  • Gemoedsrust en nachtrust voor ons

Hannelore Rosseeuw, Hotel Adagio