Dockx Group
Sarah Dockx, Support CEO

Dockx Group biedt vandaag totaaloplossingen aan in verhuur van voertuigen, verhuis, transport, logistiek en expeditie. ​

De uitdaging

Tijdens piekmomenten willen we al onze klanten een goede kwaliteit en dienstverlening bieden. Omdat ons eigen call center niet alle overflow kon opvolgen, zijn we op zoek gegaan naar een partner, als extensie van onze eigen dienst.

De oplossing

Memo ondersteunt onze verhuurdiensten ’s morgens en ’s avonds, tijdens onze piekmomenten. De call agents noteren de boodschappen en wij raadplegen die nadien via een zeer gebruiksvriendelijk platform, Memoweb.

We hebben enorm veel tijd gestoken in het uitleggen hoe alles hier werkt en daar is Memo echt goed in. Ze dragen echt de filosofie uit die wij als bedrijf willen uitdragen. Bij grote callcenters ben je al snel een nummer, bij Memo ben je een partner.

We verwachten dat Memo dezelfde kwaliteit levert als onze mensen en dat ze meedenken met onze klanten. Voor ons is het belangrijk dat onze partners meegroeien, aangezien de verhuur business een sector op zich is. Door zeer uitvoerige gesprekken op voorhand te doen en goed uit te leggen welk bedrijf we zijn en wat een diverse waaier aan klanten wij hebben, kunnen ze zich in onze business verdiepen. Na verloop van tijd horen ze welke vragen binnenkomen. Ze leiden zelfs mensen bij ons op om telefoons te beantwoorden.

In vergelijking met de grote callcenters, zijn het bij Memo echt wel dedicated teams. Zo slagen die call agents erin om een verlenging van ons bedrijf te worden.

We zijn een nieuw intern callcenter aan het opzetten die de reservaties via erp-pakket kan doen. Ook daar helpt Memo ons om dat goed uit te voeren.

Het resultaat

  • Wie belt, merkt geen verschil tussen een call agent van Memo en iemand van Dockx
  • Klantvriendelijkheid is een belangrijke manier om ons te onderscheiden in de markt en daar hechten we veel belang aan. We doen regelmatig steekproeven en volgen het realtime dashboard van Memo dagelijks op.
  • Memo denkt met ons mee zodat we onze diensten kunnen optimaliseren. Nieuwe ideeën worden samen afgetoetst voordat het uitgerold wordt.

Sarah Dockx, Dockx Group